Fragmenty (skúškového) života



V posledných dňoch som si čo-to poznamenávala do Wordu, v nádeji, že to spojím a bude z toho článok. Po opätovnom prečítaní som ale mohla len konštatovať že nie, toto keď spojím tak to bude horší ako vládny zlepenec. Ale moje (i)racionálne ja mi povedalo, že možno má zmysel to aj tak zverejniť. Nie ako celok, ale ako kúsky myšlienok, nedokončené koncepty. Pohľad na svet. Fragmenty môjho života.
Aby ste netrpeli - len- čítaním úvah jednej dvadsaťročnej ženskej, doplnila som článok o zimné, minuloročné, fotky. 

PS: ak čakáte, že jednotlivé odstave na seba budú aspoň mierne naväzovať, asi to nečakajte. Kto nič neočakáva, ten sa nesklame.
PS2: Ale možno trošku klamem, celé je to vlastne o skúšovom.
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
kliknite na také malé oné že read more na ľavo. 




 ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

Už tri dni si hovorím, že ráno vstanem o šiestej, zacvičím si alebo si pôjdem zabehať a potom sa budem učiť. Vďakabohu, vonku zúri 75 percent času snehové peklo, je zima taká, že aj Nastenka by prijala pomoc, a tak mám výhovorku, prečo idem radšej na cigu, ako si zabehať (zima je rovnaká, pľúca namáham priamoúmerne obom činnostiam, ale balkón je predsa len bližšie. a môže sa tam v pyžamku). Okrem toho, chodievam spať o druhej. Do desiatej sa priemerne učím (snaha 1, výkon 5, ako hovorieva moja mamka) a potom do druhej v noci sledujem seriály. Objavila som The Man in the High Castle ("Vieš čo je najhoršie na tom seriály? Sú tam fakt pekní nacisti. A zober si ako to znie, keď to niekomu poviem.") a keďže som si zapísala okrem všetkých povinných satanistických predmetov (matematika) aj literatúru  v Televíznom seriály, kde sa preberal aj tento seriál, mám aspoň výhovorku prečo to pozerať (to nie je prokrastinácia, to je učenie sa na skúšku).
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈



 ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

Hovoríte si ako zdravo začnete žiť a podobne ale potom vám On povie, aká ste krásna a zrazu máte v piči že máte na stehnách celulitídu. Prídete domov a pri pohľade do zrkadla nechápete, ako sa mu môžete páčiť, tak si zas nasadíte nejakého chrobáka do hlavy, alebo rovno diétu a potom sa zas situácia zopakuje...   
Cez skúškové sa tento problém so vzhľadom ešte znásobuje (s chlapmi či bez nich,). Pleť mám ako 13ka, ktorá sa práve dostala do puberty (zo stresu. ale môže to byť aj fajčením a tým že sa zabúdam odličovať) a moje brucho z leta  - ktoré nebolo perfektné, ale nehanbila som sa za neho, aspoň raz - je také, že ..nuž, "začnem asi držať dietu, len dojem túto čokoládu," hovorím si zakaždým. Ale čokolád na izbe akosi neubúda.
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈




≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈



Ženská domácnosť cez skúškové je niečo ako mužská domácnosť v bežné dni.  Riad sa umýva zásadne iba pred jedlom, nemáme upratané, jeme čo príde, nevyliezame z pyžama alebo nosíme stále tie isté tepláky. Vlasy máme mastné a ľakáme sa v chodbičke jedna druhej. Stretávame  sa len občas, pretože kto nemusí (napríklad ísť pravidelne fajčiť, alebo sa raz  za čas najesť) neopúšťa svoj notebook a maká. Žijeme v antisociálnej bubline. Potreba ísť na nákup sa mieša s výčitkami svedomia že odchádzame od učenia. Ruky sa nám klepú zo silnej kávy tak veľmi, že sa cigareta oklepáva sama. Po pozeraní prednášok už chytám rovnaké floskuly ako prednášajúci( teda každú vetu končím slovom anó).Také je skúškové. 



≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
 




Našla som životnú lásku. Cez skúškové. Cez obdobie, kedy človek takmer nevychádza z domu. Ale mne sa to podarilo.
Vraciam sa od neho domov s boľavým zadkom, alebo ako včera, s modrinou na stehne. A nevadí mi to. Poznám ho krátko, ubližuje mi (ale nie naschvál) a ja ho napriek tomu úplne zbožňujem. Je to typ, akého som hľadala. Strašne rád  sa nechá objímať, cítim sa s ním slobodná a šťastná. Miluje prírodu a voľnosť, ale napriek tomu mi dovoľuje, aby som si ho podvolila. Vidím tam paralely so svojim reálnym - vzťahovým- životom.
 Och bože, zabudla som poznamenať, že hovorím o koni?
  Volá sa Žemlička a je to hafling. Opäť sedím na koni, vo westernovom sedle, po troch rokoch makám n svojom jazdení a preháňam sa po zasneženom lese ako Popoluška. Vtedy cítim slobodu a šťastie. A lásku.

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈



≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
-Stretla som R. v kostole. Normálne som sa potešila, že ju vidím, kým mi nedošlo, že my sa vlastne nemáme rady. Teda ona nemá rada mňa.
-Prečo ťa nemá rada?
- Lebo si o mne myslí že som trápna. Ako, to si o sebe myslím aj ja, ale ja sa mám rada.
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈


A úvaha na záver:
Keď sa niekoho opýtate, čo chce v živote dosiahnuť, odpovie vám rôzne: mať rodinu, nájsť pravú lásku, dokončiť vysokú školu, cestovať. Všetko toto je ale v skutočnosti jedna a ta istá fráza, povedaná na milión spôsobov: chcem byť šťastný.


  ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
Nie je nič krajšie (okrem toho, urobiť skúšku z matiky na prvý krát, ale to je sci-fi, ktoré ma zajtra pravdepodobne nečaká - a pravdepodobnost som sa na tú skúšku učila, takže to viem odhadnúť ), keď mi poviete, ako moja bývalá spolužiačka (týmto pozdravujem a mávam!), že vás bavím, že sa vám páči čo robím.
Ďakujem vám za to. 

A vraciam sa k matematike.
Alebo si dám najprv seriál?

Comments

  1. hmmm... :D jako bych u jedné věty viděla sama sebe.. "jak se mu jenom můžu líbit?".. to si taky několikrát už položila.. jako neříkám, že je to nejhorší.. ale občas na sebe upřeně hledím, vidím všechny ty chyby ze kterých jsem na nervy.. a on pak jde a řekne: "jsi krásná.. a hlavně po ránu".. a toto mě vždy dostane... :) a fotky jsou krásné.. :) a jak to četla o tom koni tak jsem si prve říkala: "co je to za chlapa že tě bije a ty si to necháváš líbit? :D "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Natálie: Úplně přesně to mám i já :D

      Delete
  2. Možná fragmentový článek, ale velmi dobrý. Hodně jsem se u něj pobavila, a ještě k tomu pokochala krásnými fotkami. :D Já to chápu s tím bordelem přes zkouškové, mám to stejně. Příbor už nemáme čistý snad ani jeden... no máme tam čistou škrabku na brambory, ale taková nouze, abychom jedli škrabkou, snad nebude. :D
    Já bydlím s přítelem,c ož je na zkouškové největší rozptýlení vůbec... co bych dala za tvou antisociální bublinu. My tu furt jen kecáme, koukáme na filmy... a učení jde stranou (snaha 4, výsledek 4... pětka už neexistuje) :D
    The Man in the High Catle (snad to píšu dobře) mě podle popisu zaujal... ais na to taky kouknu, když to seženu. Stejně te´d nemám na co koukat, když mi skončil Westworld. No ještě bych mohla dokoukat Once Upon a Time, vlastně jsem se sekla na konci páté série, která byla epická, ale do šestky se nějak dokopat nemůžu. :D

    Fakt se mi líbí styl, jakým píšeš, čte s to jedna radost. :)
    Tak přejihodně štětsí na zkoušky... a zatím ahoj. :)

    ReplyDelete
  3. Muž by měl ženštinu milovat takovou jaká je. Jinak zábavný článek.. já třeba nejsem jako mamka, která mije nádobí hned jak něco zamaže.. než jsme měli mičku, tak se u nás milo nádobí, když už se nemělo z čeho jíst :D
    Ráda bych začala studovat a být MUDr., ale já s mou schopností učit se a přinutit se, bylo vždy moc obtížné a jsem ráda, že jsem vůbec zvládla maturitu... a to opravdu s obrovským štěstím ;D
    JB
    janincinblog.blog.cz

    ReplyDelete
  4. Ach jaaj :D Som na tom presne tak isto, moje učenie sa skladá z toho, že najskôr presliedim celý internetový svet (viď teraz), potom si dám ešte caffee pauzu, poprípade niečo prehryznem (ja mám ešte perníčky z Vianoc) a keď sa konečne dostanem k poznámkam, chvíľu niečo prečítam a potom som už myšlienkami opäť niekde inde :D A večer detto. Ja pozerám Outlandera (je tam pekný Škót :D) a včera sa mi tiež podarilo do 2 ráno. A potom na druhý deň vstanem o 11 a zase ten istý kolobeh :D
    Každopádne, držím palce, nech ti vyjdu všetky skúšky! Niekedy budeme ešte na toto obdobie spomínať :D
    Koníka v dobrom závidím, musí to byť krásny pocit :-)

    ReplyDelete
  5. "Hovoríte si ako zdravo začnete žiť a podobne ale potom vám On povie, aká ste krásna a zrazu máte v piči že máte na stehnách celulitídu. Prídete domov a pri pohľade do zrkadla nechápete, ako sa mu môžete páčiť, tak si zas nasadíte nejakého chrobáka do hlavy, alebo rovno diétu a potom sa zas situácia zopakuje... " Panebože tak tohle mě opravdu strašně rozsekalo :D fakt sem se chechtala jako magor.
    PS ty fotky jsou Tvoje, jo ? Čumim a brada se mi propadá až do pekel.

    Bohužel jsem úplné hovado, takže nevím, jak tady dát zpětný odkaz na blog, takže jsem taková ta nehtová jak jsi mi přála hodně úspěchu na blogu a chci Ti poděkovat za komentář :D
    Kdyby sis opravdu nemohla vzpomenout, i když pochybuji, bylo to před pár minutama, tak
    www.artandbeauty.blog.cz

    ReplyDelete
  6. Aneb prokrastinace forever. Místo, abych se učila na zkoušku, čtu články o tom, jak zkouškové prožívá někdo druhý. Jako bych to sama neměla doma v přímém přenosu - od čokolády až po bordel všude kolem. Ale haflinga, toho nemám a záááávidím ♥

    ReplyDelete
  7. Pobavilo, dobre píšeš. Akurát sa čudujem tomu že máte cez skúškové bordel. Ja s mojou spolubývajúcou máme práve teraz cez skúškové najlepšie upratané. A to nielen umytú dlážku, vyčistenú kúpeľňu, ligotavý riad a prach utieraný každý druhý deň, ale aj poriadok v šuplíkoch, na stole aj úhľadné kôpky v skrini. Lebo je to zaujímavejšie než učenie ;) a keď už sa k tým knihám dostaneme, nič nás neruší :)

    ReplyDelete
  8. Už jsem se lekl koho sis to nabalila a on je to kůň. :D

    ReplyDelete
  9. Ještě se teda pozastavím nad tvým komentářem... Páni, biochemii? Najednou se mi jeví právo jako nejlehčí :D. A s tím, že umíš alespoň několik vět ti docela závidím, já teda umím taky pár, ale pár myslím téměr doslova:D

    Jinak ty fotky co tu jsou, jsou nádherné!:-) Mimochodem, to s tou pletí mám to samé. Je to příšerné, nikdy jsem to takhle neměla, ale najednou mám čelo, které si bez make-upu nedokážu představit. Co už, mohlo to být mnohem horší. Já to mám teda asi taky ze stresu (škola, práce, na nic čas), ale hlavně z kosmetiky, protože mi očividně roznesly čištěním pleti pupínky po půlce čela (a to to předtím bylo dost obstojné :D) To zkouškové naprosto chápu, protože bych taky nejraději nevycházela a jen se učila. A jedla, samozřejmě :D Trápení s postavou taky rozumím, po Vánocích se citím jak s melounem u břicha a kilovou moukou na každém stehně.

    Držím pěsti, ať se zkoušky vydaří, snad napoprvé a kdyby ne, potom to určitě zvládneš.
    Už se těším na další skvělý článek!:-)

    www.hungarianblood.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Moc krásný fotky :) a s tou Nastěnkou máš pravdu :D

    ReplyDelete
  11. Parádní zimní fotky, ty se povedly.

    ReplyDelete
  12. Tento článok sa príjemne hltal. Mám rada krátke myšlienkové búrky... Úplne ma dostala posledná myšlienka. Od istého momentu odpovedám na takéto otázky: Ja chcem byť šťastná :)
    Vďaka za príjemný článok

    ReplyDelete
  13. Nádherný článek a super fotografie.

    ReplyDelete
  14. Ty fotky jsou tak nádherný, úplně mi padala brada až k zemi *3*
    Jak já se těším, až budu studovat vejšku (když tak vidím všechny vás vysokoškoláky, jak jste ze všeho během zkouškovýho v řiti, tak se mi tam ani tak moc nechce, aneb "Oranžová vesta, taky cesta" :D). Držím Ti palce, ať Ti všechny zkoušky vyjdou! :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts